Immunerősítés mesterfokon 1.

 

Tél vége felé immunrendszerünk aktivitása különösen gyakran kerül mélypontra. Mindezt nem lehet kizárólag a hideg rovására írni, hiszen számtalan tényező vezethet védekező képességünk gyengüléséhez. Lássuk, melyek ezek!

Immunrendszerünk hihetetlen dolgokra képes még agyongyötört testünkben is: legyőzi azt a milliónyi kórokozót, ami naponta bombáz bennünket; felismeri a hibás struktúrájú sejteket, és gyorsan eltakarítja őket; felismeri az egészségünket veszélyeztető anyagokat, s mindent megtesz azok hatástalanításáért…

Ahhoz, hogy kifogástalanul tudjon működni, nekünk is támogatnunk kell, különben a sorozatos támadásban kimerül, s az állandó harcban alulmarad.

Testünk baktériumflórája képezi szervezetünk első védelmi vonalát. A bőrt és a nyálkahártyákat borító savas és nyákos bevonaton kívül egy vastag baktériumköpeny is fedi. Csak a száj-, az orr- és a garatüregben több mint 50 milliárd testünkkel békés szövetségben élő baktérium található. Ezek is védenek bennünket az idegen kórokozók, az allergének és a bőrbetegségek ellen. Jelentősen csökkentik a hajlamot a fertőzések és immunbetegségek kialakulására.

A bélrendszer nyálkahártyájának minden négyzetcentiméterén több millió baktérium él. Ezek az emésztéshez és anyagcseréhez nyújtott segítségen kívül fontos szerepet töltenek be az ellenálló képesség kialakításában is.

Ennek a védőrétegnek a sérülése komoly szövődményeket okozhat:

  • puffadás, hasi görcsök;
  • hasmenéses széklet;
  • visszatérő fertőzések;
  • gyulladások testszerte;
  • allergiák, túlérzékenységi reakciók;
  • bőrbetegségek.

Emiatt károsodása esetén feltétlen gondoskodni kell mielőbbi regenerálásról.

 

A mikroflóra legfontosabb károsítói:

  • gyógyszerek (antibiotikumok, hormonok – szteroidok, fogamzásgátlók –, daganatgátlók, fájdalomcsillapítók;
  • stressz;
  • rendszertelen és egészségtelen táplálkozás;
  • rossz emésztés;
  • élvezeti szerek: különösen a kávé és az alkohol.

Az ellenálló képességet leginkább a következő tényezők befolyásolják:

– Vitamin- és ásványisó bevitel és tartalékok: a civilizált életmód során elfogyasztott ételek többsége sajnos nem vagy csak igen kis adagban tartalmaz vitális anyagokat, vitaminokat és ásványokat. Ezért elengedhetetlen az időnkénti utánpótlás még akkor is, ha valaki több friss ételt fogyaszt. A hosszú tárolási és szállítási lánc, illetve az ipari termesztés következtében ugyanis már a friss ételek sem tartalmaznak kellő mennyiségű létfontos anyagot.

– A vízháztartás: testünk pótolhatatlan alkotóeleme a víz, mely a nyiroknedv jelentős részét is alkotja. Ha tehát keveset iszunk, romlik a szövetnedvek keringése, a sejtek anyagcseréje, s minden szervünk – így az immunrendszer – tevékenysége is. Legjobbak a szűrt tiszta víz, a hígított, frissen préselt levek, illetve a gyógyteák.

– A sav-bázis egyensúly: a szöveti pH savi irányba tolódása megsokszorozza a visszatérő gyulladások kialakulási esélyét, az erősen lúgos közeg viszont a vírusfertőzéseknek és a daganatok kialakulásának kedvez, ezért fontos a kiegyensúlyozott sav-bázis háztartás.

– Pszichés hatások: az állandósult kedvetlenség, örömtelenség, szorongás és a depresszív hangulat, valamint a félelmek jelentősen lerontják a szervezet ellenálló és megküzdő erejét. A tartós és nagyfokú stressz is megbénítja az immunrendszert. Ezért nagyon fontos, hogy a wellness jegyében ne csak a test ápolására, hanem a lelki harmónia megszerzésére is törekedjünk. Minél kiegyensúlyozottabbak vagyunk pszichésen, minél harmonikusabbak emberi kapcsolataink, annál könnyebb leküzdenünk minden bajt, s annál hosszabb és egészségesebb életre számíthatunk.

– Környezeti hatások: elsősorban a környezetszennyező anyagok, ionizáló sugarak, elektroszmog és a gyógyszerek nem kívánatos hatásainak köszönhetjük, hogy mind több krónikus betegség alakul ki a fejlettebb ipari országokban. Ezek ellen a legnehezebb védekeznünk, ám nagyobb körültekintéssel enyhíthetjük a környezet egészségromboló hatását.

– Élvezeti szerek: kevesen tudják, hogy nemcsak a drogok, a cigaretta és az alkohol rombolja védekező erőnket, hanem a feketekávé is idetartozik. Kevéssé ismert, hogy a rendszeres feketekávézás fokozza a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát, szívritmuszavart okozhat, növeli a stresszszintet, alvászavarokat, fejfájást, krónikus kimerültséget és koncentrációs zavarokat válthat ki, vashiányhoz vezethet, elősegíti a degeneratív betegségek (daganatok, ízületi betegségek stb.) kialakulását, ráadásul öregíti a bőrt, károsítja a sejteket és gyorsítja az öregedési folyamatot.

Az élvezeti szerek rendszeres, mértéktelen fogyasztása előbb utóbb következményekkel jár. A 100 évig élő dohányos nagypapák meséjének korszaka kezd lejárni, ez a „fajta” kihalóban van, s maradnak az 50 év körüli tüdőrákos vagy a krónikus szív- és érrendszeri betegséggel küszködő férfiak és nők.

A „mindenkinek meg kell halnia valamiben” filozófia leple alatt elszívott „halálrudacskák” okozta bajt nem könnyű orvosolni. Ezért, ha még nem késő, hagyjon el minden élvezeti szert!

 

A helytelen táplálkozás és a környezeti hatások miatt szervezetünkbe jutó salak- és méreganyagok jelentős mértékben gyengítik immunrendszerünket. Ezért igen hasznos időszakonként egy-egy rövidebb-hosszabb tisztító kúrát vagy heti salaktalanító napot beiktatni, amennyiben sokáig szeretnénk egészségesek maradni, vagy legyengült ellenálló képességünket újra megerősíteni. Ebből a szempontból talán legjobbak a húsmentes, friss zöldségekben, gyümölcsökben gazdag diéták, a tejsavókúra és a léböjtkúrák különféle válfajai. Hosszabb méregtelenítő kúra esetén azonban – különösen, ha beteg valaki – feltétlenül javasolt az orvosi felügyelet. (folytatjuk)

Dr. Balaicza Erika belgyógyász főorvos
biológiai daganatkezelés, vitamininfúziók, immunerősítés,
allergiák és intoleranciák, Lyme-kór, emésztési zavarok … kezelése
T.: 06/20-588-28-10, www.balaicza.hu dr.balaicza@gmail.com

Share
 
   
Nyomtatóbarát verzió Ismerősnek ajánlom Híreink
Lapszemlére feliratkozás Hasznos linkek Orvost Keresek
Vissza Fel Kezdőlap Rólunk