Anti-aging bőrprogram

Az idő múlása és a hétköznapok „taposómalma” az első nyomokat gyakran már igen fiatalon arcunkba vésik, főként a szemek környékén. Nem csoda, hiszen itt harmad olyan vékony a bőr, mint az arc más részein, ráadásul itt kevés a bőr alatti kötőszövet és a faggyúmirigy. Vegyük sorra, mi mindent tehetünk, hogy – ha megállítani nem is, de – lassítani tudjuk az „idő kerekét”.

Legfontosabb a hozzáállásunk! Ne feledjük: minden finom vonallal, melyet a kor szemünk köré rajzol, kifejezőerőt is nyer az arcunk. Ezt elfogadva, ebben megnyugodva lássunk neki a teendőknek.

Az enzimek „belülről” simítják el ráncainkat. Sok gyümölcs, főként a trópusokról származó ananász és papaya fehérjebontó enzimeket tartalmaznak. Segítenek leépíteni a kötőszövet elhalása során keletkezett sejthulladékot, mely halott fehérjéből és megkeményedett koleszterinből áll.

A fiatalabbak zsírmentes hidrogélt használjanak, amely hűsíti, pihenteti a bőrt. Idővel bőrünk egyre szárazabb lesz, térjünk tehát át a nagyobb növényolaj-tartalmú krémekre, melyekhez magunk is adagolhatunk például mandula- vagy citromfűolajat, mindkettő élénkíti és kisimítja a bőrt. A kollagénes, hialuronsavas és rizskeményítős készítmények mintegy kipárnázzák a szemkörnyéki területet, így átmenetileg kevésbé látszanak a kis ráncok.

Egy francia recept szerint méz, póréhagyma- és sárgarépalé 1:1 arányú keverékével kell kisimítani a kezdődő szarkalábakat.

Kínai akupresszúrával is tehetünk a ráncok ellen. A középső ujj hegyével nyomjuk meg finoman egymás után a következő 9 pontot: a szem belső sarkát, e fölött átlósan egy pontot, egyet függőlegesen a szem fölött, egyet átlósan ez alatt, egyet közvetlenül a szem alatt, egyet átlósan a szem belső sarkának irányában, végül még egyszer a szem belső sarkát.

A „kopogtató” masszázs ugyancsak ellazítja és feszessé teszi a bőrt. A szemkrémet kis pöttyökben vigyük fel a szem köré. Először a szem alatt, kívülről befelé haladva paskoljuk bele a bőrbe a gyűrűsujjunkkal, azután a szemöldök alatt, belülről a halánték irányába simogassuk bele a bőrbe.

A drága krémeknél többet használ a napi rendszeres szemtorna, melyet bárhol, bármikor elvégezhet:

  • Vonja fel a szemöldökét, mintha csodálkozna. Keressen a távolban egy pontot és nézzen rá intenzíven, tágra nyitott szemmel 10-szer.
  • Felfelé mutató ujjakkal tegye a hüvelykpárnát kétoldalt a szemöldök vonala alá, és gyengéden tolja fel szemöldökét. Az ellenállást leküzdve, hunyja le a szemét 10-szer.
  • Ujjai hegyét tegye a szemhéjak alsó széléhez. Az alsó szemhéjat felhúzva lassan hunyja le a szemét az ujjak ellenállása ellenére 10-szer.
  • Tegye a mutatóujját közvetlenül a szemöldök fölé, majd nyomja enyhén lefelé. Az ellenállást leküzdve vonja fel lassan a szemöldökét, számoljon 3-ig, majd lazítsa el az izmokat, ismételje a gyakorlatot szintén 10-szer.

Ügyeljen a kielégítő vitaminellátásra. Ne feledje, a kollagén-építéshez C-vitaminra is szükség van! A szem környékének vékony kötőszövetét citrusfélék, homoktövis, kivi és nyers paprika fogyasztásával belülről is erősíthetjük.

Őrizzük meg a sejtek fiatalságát antioxidánsokkal, melyek a friss gyümölcsökben, zöldségekben és a sörélesztőben is megtalálhatók. Fogyasszunk mellé hidegen sajtolt növényi olajat is, mivel ez szükséges a bőrvédő A-vitamin felszívódásához.

Bánjunk takarékosan a szemfestékkel, és lefekvés előtt mindig mossuk le. A ráncok ugyanis még mélyebbnek tűnnek, ha a szemfesték lerakódik bennük. A csillogó szemhéjfesték erősíti a szem körüli apró rácok optikai hatását, válasszunk ezért matt, finom árnyalatot.

Egyre erősebben tűz a nap, ne hagyjuk tehát otthon napszemüvegünket, mert a hosszan tartó hunyorgás kifárasztja és töredezetté teszi a szemkörnyéki kötőszövetben amúgy is ritkás kollagén rostokat.

Forrás: ParaMedica Egészségmagazin

Share
 
   
Nyomtatóbarát verzió Ismerősnek ajánlom Híreink
Lapszemlére feliratkozás Hasznos linkek Orvost Keresek
Vissza Fel Kezdőlap Rólunk