Előbb méregtelenítés, aztán fogyókúra!

Dohányzik? Gyógyszert szed? Érintkezik háztartási tisztítószerekkel, vegyszerekkel, kipufogógázzal? Szokott ízfokozott, adalékokkal dúsított készételeket enni? Ha igen, akkor szervezete zsírszövetei méreganyag-raktárként is funkcionálnak. Fogyókúra esetén a felszabaduló mérgek a vérkeringésbe kerülnének, ezért fordítsuk meg a sorrendet, kezdjük a méregtelenítéssel!

Szervezetünk öntisztító folyamata számos szerv együttműködése révén valósul meg. Az éjszakai alvás után reggel nyelvünkön talált lepedék a szorgos méregtelenítő munka eredménye. Távolítsuk el tehát a reggeli fogmosás során a nyelv lekaparásával.

Bőrünkön keresztül a verejtékezés útján méregtelenítünk, ezt szaunázással, ledörzsöléssel fokozhatjuk, ami serkentőleg hat a vér- és nyirokkeringésre is, mely a méregtelenítést is szolgálja.

Tüdőnk ugyancsak méregtelenít minden kilégzésnél - jótékony hatásúak tehát a tiszta, friss levegőn végzett légző-gyakorlatok, melyek még nyugtatólag is hatnak, levezetve a stresszt, a "lelki mérget".

Májunk létfontosságú méregtelenítő munkáját a májra ható gyógynövényekkel - articsókával, máriatövissel - támogathatjuk, de jótékonyan hat minden keserű ízű étel, és a tisztító hatású gyógynövényekből (pl. csalán, gyermekláncfű, tarackbúza, bodza, hibiszkusz, ezerjófű, nyírfalevél stb.) készült tea, melyet kúraszerűen máj- és epeműködést serkentő gyógyvizekkel is kiegészíthetünk.

Bélrendszerünket magas rosttartalmú élelemmel, zöldség- és gyümölcsnapok beiktatásával takaríthatjuk ki. A zöldségek és gyümölcsök a vitaminok, ásványi anyagok és nyomelemek mellett az anyagcserét aktivizáló enzimeket is tartalmaznak.

Kitűnő méregtelenítő hatással bír például az alma, melynek pektintartalma megakadályozza a bélben a fehérjék rothadását, megköti a vastagbélben a nehézfémeket, kiválasztja az ételek adalékanyagait. Szintén jótékony hatású a sárgarépa, uborka, brokkoli, karfiol, spárga, zeller és a hagymafélék is. Az avokádó hatóanyagai vízoldhatóvá, így kiüríthetővé teszik a zsírban oldható méreganyagokat. Kis mennyiségben aszalt gyümölcsök (pl. szilva, áfonya) is fogyaszthatók az emésztés gyorsítására, hogy csökkentsük a mér gek visszaszívódásának lehetőségét. Ugyancsak aktív salaktalanító az enzimekben bővelkedő ananász, melyet nyersen, és nem cukrozott konzerv formájában érdemes fogyasztani. Jótékony hatásúak a tengeri algák, a zeolit és a kovaföld is.

Vesénk folyamatos kiválasztó tevékenységét bőséges, tiszta folyadék, víz fogyasztásával segíthetjük. Minél többet iszunk, annál hatékonyabb lesz a méregtelenítés! A minimális mennyiség 2-2,5 liter, melyet a nyári melegben még növelni érdemes. A frissen préselt zöldség- és gyümölcslevek közül méregtelenítés szempontjából kiemelhető a sárgarépa, alma, cékla, paradicsom, zeller, brokkoli és a savanyú káposzta leve. A zöld tea antioxidáns anyagai a C- és E-vitaminnál is hatékonyabban semlegesítik a szabadgyököket. A búzafűlé bioaktív hatóanyagai kitűnően méregtelenítenek, fogyasztásuk reggel, éhgyomorra javasolt.

 

Méregtelenítő kúránk során kerüljük az édességek, egyéb könnyen oldódó szénhidrátok, az alkohol, az olajban, zsírban sült ételek, az állati fehérjék és a tartósított ételek, konzervek fogyasztását!

Együnk lassan, az ételre koncentrálva, rágjunk alaposan! Amennyiben gyomor, vagy egyéb emésztőrendszeri panaszunk van, a kúra megkezdése előtt konzultáljunk dietetikussal, orvossal, természetgyógyásszal!

orvostkeresek.hu

Share
 
   
Nyomtatóbarát verzió Ismerősnek ajánlom Híreink
Lapszemlére feliratkozás Hasznos linkek Orvost Keresek
Vissza Fel Kezdőlap Rólunk