Mit tehetünk a bőr öregedésének fékezésére?

A bőr rugalmasságának elvesztése a 30-as éveinkben kezdődik, 50 felett pedig egyre gyorsabbá válik, de a folyamat bizonyos módszerekkel lassítható. A megereszkedett bőrrel kapcsolatban számos tévhit él a köztudatban, melyeket érdemes tisztáznunk.

A bőr frissességének csökkenése számos tényezőtől, így többek között az öröklött hajlamtól, a káros szokásoktól (pl. dohányzás, kevés alvás, hiányos folyadékfogyasztás) és a napon eltöltött időtartamoktól is függ. Mindezek együttesen gyorsíthatják azt a természetes folyamatot, mely mindenképpen megindul: idővel csökken a kollagén és elasztin termelődése, valamint a bőr vízmegkötő képessége. A bőr megereszkedése sajnos elkerülhetetlen, jó hír azonban, hogy ez jelentősen lassítható. Fontos eloszlatnunk viszont egyes tévhiteket, melyek e téren széles körben elterjedtek.

1. tévhit: A futás és az ugrálás fokozza a bőr megereszkedést.

Az arcbőr megereszkedésének két fő biológiai oka van: egyrészt kevesebb kollagén termelődik, másrészt csökken az arcon a zsírszövet mennyisége, ami miatt nyúzottabbnak tűnhetünk. Nem valószínű, hogy futás vagy aerobikozás közben olyan lendülettel és erővel tudnánk mozogni, hogy az károsíthatná a kollagén állományt. Veszélyt csupán az jelenthetne, ha túl hosszan sportolnánk a szabadban UV-védelem nélkül, ami valóban csökkenthetné a kollagén termelődését. Ne feledkezzünk el tehát a fényvédelemről!

2. tévhit: A testsúlyváltozás nem befolyásolja az arcbőr állapotát.

Legyen szó hízásról vagy fogyásról, mindkettő hat az arc bőrére is: minél gyorsabb és jelentősebb a változás, annál inkább. Ha súlyt szedünk fel, bőrünk megfeszül, hogy teret tudjon adni az extra volumennek. Ha viszont fogyunk, láthatóvá válik a szem alatti és az állkapocs környéki bőr megereszkedése. Ahogy idősödünk, azt is megfigyelhetjük, hogy ha az ujjainkkal meghúzzuk az arcbőrünket, az sokkal lassabban ugrik vissza a helyére, mint fiatalabb korunkban.

3. tévhit: A hason fekvés fokozza a megereszkedést.

Az alvási pozíció nem okoz megereszkedést, mindössze alvási ráncokhoz vezethet. E vonalakat, bemélyedéseket az ágynemű préseli az arcra, nyakra, dekoltázsra, és az idő múlásával egyre lassabban tűnnek el a bőrről. Mindössze ezektől mentesülhetünk, ha háton alszunk, vagy kipróbálunk valamilyen ergonomikus kialakítású párnát.

4. tévhit: Az otthoni bőrkezelések kevésbé hatékonyak.

Ha nem várunk csodát, akkor egy jól megválasztott hidratálóval életet lehelhetünk a fakó, fáradt bőrbe is. Érdemes olyan készítményeket keresni, amelyek A- és C-vitamint is tartalmaznak, jó hatású lehet a C-vitamin szérum, és az AHA-tartalmú kozmetikumok is. Érdemes kipróbálni a retinolos szérumokat is, de csak éjszakára, ugyanis a napfény deaktiválja a hatóanyagot. Részesítsük előnyben az UVA-szűrős termékeket!

 

5. tévhit: A profi kezelések csak a ráncok ellen hatnak, de a megereszkedés ellen hatástalanok.

 

Ma már rendelkezésre áll olyan mikro-fókuszált ultrahangos eljárás, mely precízen, a megfelelő mélységben, tűhegynyi pontossággal célozza meg azt a pontot, ahol a kollagén újratermelődését be lehet indítani. A szövetet az optimális hőmérsékletre, 67 °C-ra melegíti fel, ahol beindul a kollagénképződés. A kezeléseket követően azonnal érzékelhető a bőr tömörsége, „visszaemelkedése”, de a végleges eredmény 3-6 hónap alatt alakul ki. Összehasonlító vizsgálatokból az is kiderül, hogy a speciális ultrahangos kezelés a korszerű lézeres eljárásoknál mélyebben, a rádiófrekvenciás kezeléseknél pedig célzottabban fejti ki a hatását.

Sutka Beáta
természetgyógyász, reflexológus
oxygenmedical.hu

Share
 
   
Nyomtat�bar�t verzi� Ismer�snek aj�nlom H�reink
Lapszeml�re feliratkoz�s Hasznos linkek Orvost Keresek
Vissza Fel Kezd�lap R�lunk