Tavaszi immunerősítés – természetes módszerekkel

A hosszú hideg tél vitaminraktárainkat, míg a tél végi influenza energiatartalékainkat merítette ki alaposan. Nem csoda, hogy erőtlenek, fáradtak, sápadtak vagyunk. Ránk fér tehát egy alapos roborálás, hogy mielőbb visszanyerjük vitalitásunkat.

Lássuk, mi mindenre lehet szükségünk! Íme, néhány ötlet a teljesség igénye nélkül, melyet tavaszi regeneráló, immunerősítő kúránk során alkalmazhatunk:

Külső-belső méregtelenítés a tél során lerakódott salakanyagok eltávolítására hatékony lehet a szakszerűen végzett böjt, léböjtkúra, izzasztás, szaunázás, a keringést felpezsdítő hideg-meleg váltózuhany, masszázs, reggelenként a nyelv lekaparása, a lepedék eltávolítása olajjal történő öblögetéssel, végül méregtelenítő teák fogyasztása (pl. apróbojtorján, körömvirág, zsurló, aranyvessző, málnalevél, katáng, nyírfalevél stb.).

Mikrobiológiai rendterápia – tisztítsuk meg szervezetünket, főként az emésztőrendszert a gombáktól, vírusoktól, baktériumoktól természetes készítményekkel – hívjuk segítségül ehhez például a teafa- és a citrusfélék magjának (pl. grapefruitmag) olaját (megfelelő hígításban), a bodorrózsa teáját, a gyömbért és a hagymaféléket!

• A bélflóra regenerálása probiotikus készítményekkel és emésztéstámogató étrenddel.

• A növényi enzimek pl. papayából, noniból, ananászból – segíthetik az emésztést, a salaktalanítást és a zsírpárnák felszámolását.

• A szervezetben felhalmozódott szabad gyökök semlegesítése, a sejtregeneráció gyorsítása antioxidánsokkal. Ilyenek például a növényi festékanyagok – a flavonoidok, polifenolok, resveratrol (forrása: cékla, lila hagyma, vöröskáposzta, sárgarépa, sütőtök, fekete szőlő, vörösbor, tőzegáfonya, berkenye stb.).

Immunerősítés gyógynövényteákkal (pl. bíborszínű kasvirág, macskakarom, la pacho, rooibos, ginszeng).

 

Vitaminpótlás: C- és E-vitamin, béta-karotin, B-vitamin komplex, folsav stb.

Sejtvédő nyomelemek bevitele – szelén, cink, króm, indium.

• A szívműködést segítő co-enzimek Q1 és Q10 – szintjének emelése.

• Fentiekhez hasonlóan fontos a pihenés, alvás, a stresszkezelés, a rendszeres testmozgás a szabad levegőn, és a napfény, melyre már olyan régóta vártunk.

Forrás: ParaMedica EgészségMagazin

Share
 
   
Nyomtatóbarát verzió Ismerősnek ajánlom Híreink
Lapszemlére feliratkozás Hasznos linkek Orvost Keresek
Vissza Fel Kezdőlap Rólunk