Hogyan töltsük fel a kisgyermek vitaminraktárait?

A kisbabák, gyermekek táplálása kapcsán mindig sarkalatos kérdés a megfelelő vitaminbevitel, de most a hosszú telet követően érdemes még jobban odafigyelnünk erre.

Vitaminok nagyon sok élelmiszerben – például a gyümölcsökben, zöldségekben, gabonafélékben, olajos magvakban – megtalálhatók. A gyümölcsökben sok a C-vitamin, a gabonafélékben több B-vitamin található, a sütőtök és a spenót remek A-vitamin források, a levélzöldségek, saláták pedig sok folsavat és K-vitamint tartalmaznak. Az E-vitamin pótlására jó választás a dió, földimogyoró vagy a mandula, melyek telítetlen zsírsavakat is tartalmaznak.

Fontos, hogy a kisgyermek ne kapjon nagyon magas rosttartalmú ételeket, mert ezek csökkenthetik az ásványi anyagok – például a vas és a kalcium – felszívódását. A gyógyszertárakban számos gyermekvitamin kapható, melyeket a nagyobb gyermekek esetén bátran alkalmazhatunk. A picik vitaminellátását mindenképpen beszéljük meg a gyermekorvossal.

Kiemelt jelentőségű a D-vitamin pótlása, melyet 1 éves korig naponta adnunk kell, majd 3 éves korig ősztől tavasz végéig, hiszen nyáron a napsütés hatására a szervezetben kellő mennyiségben képződik. (anna.hu)

Dr. Makleit László
belgyógyász, gasztoenterológus szakorvos

Share
 
   
Nyomtat�bar�t verzi� Ismer�snek aj�nlom H�reink
Lapszeml�re feliratkoz�s Hasznos linkek Orvost Keresek
Vissza Fel Kezd�lap R�lunk