Fogyjon úgy, hogy közben a bőrével is törődik!

A tavasz beköszönte óta bizonyára rengeteg fogyást segítő tanácsot és rendkívüli eredményeket ígérő tippet, módszert olvasott. Hasznos kiemelni, hogy néhány aranyszabály betartása kulcsfontosságú az egészséges súlyvesztés érdekében.

A gyors fogyás nem kifizetődő! A lassabb ütemű, tartósabb eredményt ígérő életmód mellett tesszük le a voksot. A hagyományos kínai orvoslás (TCM) a holisztikus szemléletmódot követi, mely szerint minden mindennel összefügg. Az emberi szervezet működése bonyolult, komplex folyamat, nem lehet részelemeket kiragadni, és kizárólagosan azt vizsgálni, kezelni; egységes egészként kell az emberi szervezet működésére tekinteni.

Emellett minden ember más. Próbálja meg kitapasztalni, hogy Önnek melyik módszer válik be a leginkább, ami nem terheli meg szervezetét, de meghozza a kívánt eredményt, és mindemellett energikus tud maradni a fogyókúrás diéta során! Ne feledje, csodák nincsenek! A fogyás komoly elhatározás, tudatos munka és kitartás eredménye.

Mire figyeljünk még a fogyókúra során? Ne hanyagolja el bőrének ápolását sem! Elsődleges védelmi vonalunk megérdemli, hogy megfelelően törődjük vele, annál is inkább, mert a fogyás során bőrünk feszességét nem is olyan könnyű megtartani.

Pótolja a folyadékot! Igyon eleget, hiszen enélkül bőre sem lehet hidratált! Ha nincs elegendő folyadékbevitel, bőrünk száraz tapintásúvá válik, apró ráncok jelennek meg rajta. Naponta legalább 2 liter folyadékot szükséges meginni, lehetőleg tiszta víz vagy gyógytea formájában.

Rendszeresen radírozza bőrét! A legegyszerűbb módszer a mechanikai peeling, például bőrradírozó szivacs alkalmazása a mindennapi tisztálkodás során. Ha időnként gyengéden eltávolítja a felszínen lévő elhalt hámréteget, szinte fellélegzik a bőre. Egyúttal serkenti a vérkeringést, és előkészíti az ápoló hatóanyagok jobb felszívódását is. Alkalmazza a hideg-meleg váltózuhanyt, mellyel a bőr rugalmasságának, feszességének megőrzését segítheti!

Használjon bőrfeszesítő ápoló krémet, amivel az elvesztett nedvességet pótolni tudja, és amely ápoló növényi olajokat, zsírokat tartalmaz, így táplálva a bőrt.

Aludjon eleget! A pihentető alvás fizikai és pszichés egészségünket egyaránt meghatározza. Miközben alszunk regenerálódnak csontjaink, izmaink, idegrendszerünk felfrissül, agyunk feldolgozza a napi történéseket. A TCM szerint éjjel 1-3 óra között van a máj regenerálódásához legalkalmasabb idő. Az emberi gondolkodás és tevékenység a máj vérminőségének függvénye. Az elhasználódott vért ki kell cserélni és friss vér képzésére van szükség. Ez a folyamat többnyire a máj energiamaximumának idején megy végbe. Ebben az időszakban nagyon fontos a mély alvás, hogy a máj fel tudjon töltődni energiával, ilyenkor táplálékhoz jut a vér, megnyugszanak az idegek, szépül a bőr.

Pótolja a vitaminokat, ásványi anyagokat! Bőrünk állapotát számos hiánybetegség is ronthatja. A diéta során ügyeljen a tápanyagok szükséges és elégséges mennyiségének bevitelére. Ha úgy érzi, hogy nem jut elegendő vitaminhoz vagy ásványi anyaghoz, pótolja azokat! A cink például részt vesz a szénhidrátok és zsírok anyagcseréjében, és hozzájárul a bőr, a haj és a köröm megfelelő állapotának fenntartásához.

Mozogjon rendszeresen! A testmozgás fontossága sokszorosan hangsúlyozandó. Megszépíti a testet, javítja az izomtónust, ezáltal feszesedik a bőr. Másodlagos hatása, hogy jótékonyan hat a lelkiállapotra is, egy-egy jóleső edzést követően olyan anyagok szabadulnak fel testünkben (pl. endorfin), melyek kedvezően befolyásolják hangulatunkat. A kiegyensúlyozott lelkiállapot, a jó hangulat az élet számos területén megkönnyíti a boldogulást, a stresszes helyzeteken való könnyebb túljutást. Aki rendszeresen sportol, könnyedebben veszi a kihívásokat.

Sok sikert a kívánt cél eléréséhez, és sok örömöt az odáig vezető úton!

Dr. Chen Zhen
a DOTE professzora, TCM oktató

Share
 
   
Nyomtatóbarát verzió Ismerősnek ajánlom Híreink
Lapszemlére feliratkozás Hasznos linkek Orvost Keresek
Vissza Fel Kezdőlap Rólunk