A rugalmas ízületek őrzője

Fájnak az ízületeim! – Idősek körében ez a leggyakoribb kifogás a rendszeres testmozgás elkerülése, „megúszása” érdekében.

Íme néhány hasznos tanács a mozgásszervi panaszok megelőzése, enyhítése érdekében!

1. Ne pihenjünk túl sokat! A mozgásszegény életmód kifejezetten hátrányos az ízületek számára, emellett elgyengíti az izmokat, tovább rontja a mozgáskészséget.

2. Végezzünk nyújtást és izomerősítést is! A mozgásszervi flexibilitás fenntartásához mindkettőre szükség van.

3. Ne terheljük túl az ízületeket! Bizonyos mozgásformák, például a kemény talajon való futás vagy az ugrálással járó sportok és a súlyemelés terhelik a térdízületet, ezért akut fájdalom esetén mellőzzük ezeket!

4. Válasszunk modern gyógymódokat! Az ízületi fájdalmak gyakori oka a porckopás, melyre jó hatásúak a mesterségesen létrehozott lökéshullámok. Ezek élénkítik a vérkeringést, az anyagcserét, beindítják a test öngyógyító mechanizmusait. Szintén segítséget jelenthet a porc újjáépítését serkentő injekció, illetve a hialuronsav és orvosi kollagénterápia.

Dr. Páll Zoltán
sebész, traumatológus főorvos
FájdalomKözpont

Share
 
   
Nyomtatóbarát verzió Ismerősnek ajánlom Híreink
Lapszemlére feliratkozás Hasznos linkek Orvost Keresek
Vissza Fel Kezdőlap Rólunk