A hangulat és a viselkedés kontrollálása alapvető fontosságú a stresszes, bonyolult szituációkban. Genetikai kódok és a szocializációs folyamat során megszerzett tapasztalatok révén fejlődő, az iskolarendszerben „kigyúrt” intelligenciánk (IQ) segít az akadályok leküzdésében, egyre bonyolultabb feladatok megoldására tesz képessé, azonban jottányit sem kerülünk közelebb elérni vágyott céljainkhoz, az elismertséghez, a megelégedettséghez, belső harmóniához, az igazi sikerhez.
Tanulmányok sorozata bizonyítja, hogy a legfényesebb intellektusú emberek gyakran sem az üzleti életben, sem a magánéletben nem sikeresek. A bizalom, az együttműködési készség, a munkatársakhoz és magához a munkához való hozzáállás, a változási hajlandóság – mint sikerességet meghatározó tényezők – erősen az emberi érzelmekben gyökereznek. Az IQ az iskolában szerzett jegyeinkkel mutat erős korrelációt, ám a hatékony munkateljesítménynek mindössze 6%-ban meghatározója. ugyanakkor az érzelmi intelligencia legalább 27%-ban járul hozzá sikerességünkhöz.
Az érzelmileg intelligens emberek tíz szokása:
Kutatási eredmények alátámasztják, hogy életünknek szinte minden területén fontosabb szerepet játszik az emocionális intelligencia, mint az intellektuális intelligencia. Többnyire nem az bánt minket, ami történik velünk, hanem az, ahogy fogadjuk és magunkban lefordítjuk a történést. Viszont az ember egyik legnagyobb hatalma, hogy megválaszthatja válaszát. Érzelmeink menedzselésében tehát nem az IQ segít, hanem érzelmi intelligenciánk, amennyiben képesek vagyunk felelősséget vállalni saját hangulatunkért, s nem vádolni másokat vagy eseményeket érte. Így tényleges viselkedésünk, reakciónk az érzéseink felismeréséből származó, és értékeink alapján meghozott tudatos választás következménye lesz.
Forrás: Zerorisk Hr. Inc. összefoglaló tanulmány, grow.hu