Egészségmegőrzés keleti módon

//

A TCM, azaz a Hagyományos Kínai Orvoslás szerint, a megfázás sok más betegség – akár influenza – kiindulópontja is lehet, hiszen legyengíti természetes védekező rendszerünket. Lássuk, hogyan védekeznek ellene keleti módszerekkel!

Egészségmegőrzés keleti módon

Tanácsok a hűvös időszakra

Az Echinacea, a Ginseng, az Astragalus (csűdfű) gyökér, a Cordyceps sinensis (kínai hernyógomba), a rózsagyökér, a Ganoderma lucidum (pecsétviaszgomba), valamint a C- és a D3-vitamin támogatják az immunrendszert.

Számos kutatás igazolja, hogy a D3-vitamin szervezetünk számára rendkívül fontos tápanyag, mely napfény hatására képződik szervezetünkben. Főként a téli időszakban, amikor kevés közvetlen napfény éri bőrünket, étrendi bevitele előtérbe kerül.

Hasznos recept a légutak védelmére: 15 gramm újhagymát, 30 gramm jégcsap retket, 4 szem aszalt jujuba gyümölcsöt főzzünk 15–20 percig egy liter gyömbér teával, majd langyosan fogyasszuk el. Magyarországon is megvásárolható már a gyömbéres Echinacea tea és mézes gyömbér tea, amely szintén hatékony lehet a megelőzésben.

Köhögés esetén 10 db ginkgo biloba magot és egy felaprított körtét 3 deci vízben főzzünk meg, majd adjunk hozzá két evőkanál mézet. A kellemes ízű kompótot gyermekek és idősebbek is szívesen fogyasztják.

Édes, hideg üdítőitalok helyett fogyasszunk aloe vera juice-t, vagy meleg teát.

Lakóterünk ideális hőmérséklete 20–22 C fok, 70%-os páratartalom mellett. A túlfűtött lakás nem kedvez az immunrendszernek. Megfelelő páratartalom mellett pedig csökken a kórokozók fertőzőképessége, a száraz levegő tehát kerülendő.

A belső páratartalmat párologtatók és gyógynövény inhalátorok segítségével emelhetjük, melybe különböző illóolajokat cseppenthetünk (citromolaj, csillagánizsolaj, fahéjolaj, aloe tea). Napos időben szellőztessük át a helyiségeket 5 percig.

Kínában a lakóhelyiségek fertőtlenítésének közismert módja: felforrósított serpenyőbe vagy wokba étkezési ecetet töltünk, és 5–10 percig csukott ajtók és ablakok mellett párologni hagyjuk.

A téli egészségmegőrzés fontos eleme a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás. A kellemesebb pihenés érdekében, lefekvés előtt áztassuk lábunkat meleg vízben és igyunk 1 deciliter meleg tejet. Ne feküdjünk le túl későn és lehetőleg ne teli gyomorral. A minőségi alvás erősíti saját védekező rendszerünket. A TCM szerint, szervezetünk a leghatékonyabban este 11 és hajnali 1 óra között tud a legjobban feltöltődni.

A Chicago-i Egyetem kutatói kísérletekkel bizonyították, hogy azoknak a szervezetében, akik naponta csupán 4 órát alszanak – összehasonlítva a 7,5–8,5 órát pihenőkkel – az antitestek mennyisége a felére csökken, rontva ezzel a test természetes védelmét.

Hogyan előzzük meg a fertőzéseket?

(x)
Hagyományos Kínai Orvoslás Egyesület

Facebook
WhatsApp
Email

Iratkozzon fel a ParaMedica hírlevelére!

Iratkozzon fel a ParaMedica hírlevelére!