Kíméletes ápolás problémás bőrre

//

Ki ne szeretne fiatalosabb, frissebb, szebb, s főként egészségesebb bőrt? Mit tehetünk e cél elérése érdekében?

Arctisztítás – A napi szennyeződések, baktériumok, a maradék smink irritálhatják a bőrt, eltömíthetik a pórusokat, pattanásokat okozhatnak, ezért lefekvés előtt kihagyhatatlan lépés a kíméletes arctisztítás. Ezután 10-15 perccel az anti-aging krémek hatóanyagai mélyebbre jutnak a bőrben. Mivel 40 éves kor fölött csökken a bőr faggyútermelése, reggelente a szárító hatású arctisztítás helyett csak langyos vízzel mossunk arcot.

UV-védelem – Az UVA sugárzás fokozza a ráncok kialakulását, s a bőr öregedésének is fő faktora. Használjunk ezért nyáron és nyaraláskor arcunkra fényvédő krémet.

Stresszkezelés – Egyes kutatások szerint, a tartósan jelenlévő „érzelmi hullámvölgyek” akár 5 évvel idősebbnek is mutatják a bőrt, mint a valós életkor. Az állandó szorongás ugyanis növeli a kortizol hormon jelenlétét, ami gyulladásokhoz vezethet, és csökkenti a kollagén termelődését. Kialakulhat bőrpír, megjelenhetnek az aknék, és petyhüdtebbnek tűnik a bőr. A gyulladás csökkentésére érdemes antioxidánsokban gazdag élelmiszereket fogyasztani, mint a bogyós gyümölcsök, a citrusfélék és a spárga. A stressz kezelésében pedig számos módszer segíthet, a meditációtól a jógáig.

Speciális krémek bőrbetegségek esetén – A stressz és a gyulladás kapcsán említést kell tennünk arról, hogy külön gondoskodást, speciális bőrápolást igényel a száraz, berepedezésre hajlamos, vagy még inkább az ekcémás, pikkelysömörös bőr. A bőrpanaszok súlyossága néhány elszórt, viszkető kiütéstől, a teljes testfelületet beborító hámló, gyulladt elváltozásokig terjedhet, ami ronthatja az életminőséget, befolyásolja az életvitelt, a ruházkodást, és – a belső terápia mellett – mindennapos, speciális krémekkel történő kezelést igényel. Enyhébb esetekben az állapot kortikoszteroid, D-vitamin-származék, szalicil- és kéntartalmú krémekkel, holt-tengeri sót tartalmazó készítményekkel is javítható, tünetmentessé tehető. Sajnos a kezelés abbahagyása után fokozatosan visszatérhetnek a tünetek. A lokális kezelés mellett fényterápiával, mértékletes napozással, gyógyszeres kezeléssel és biológiai terápiával is elősegíthetjük a tünetmentes állapotot.

Az Omega-3 nem csak „okosabbá”, de szebbé is tesz: belsőleg gyulladáscsökkentő, külsőleg alkalmazva hozzájárul a bőr hidratáltságához, feszességéhez is. (Gazdag Omega-3 források a tengeri halak és a dió) Ugyanez nem mondható el a zsíros tejtermékekről, húsokról, amelyek a szabadgyök-képződést, s ezzel a bőr öregedését is gyorsítják. Ezekből a napi bevitelt ajánlatos 17 grammban limitálni.

Az A-vitamin csökkenti a szárazságból eredő apró ráncokat és javít a bőr feszességén, ezért különböző módszerekkel arcápoló készítményeket is dúsítanak vele. A-vitaminban (pontosabban béta-karotinban) gazdag táplálék a sárgarépa, a brokkoli, zeller, áfonya, kelkáposzta, paraj, sütőtök, petrezselyem és a máj.

Rendszeres mozgás – Bizonyítható, hogy a rendszeresen mozgó nőknek feszesebb a bőre, mint azoknak, akik nem mozognak. Ennek oka, hogy a sport tulajdonképpen oxigén- és tápanyag-infúzióhoz juttatja a bőrt, ami beindítja a kollagéntermelődést. Minimum napi 30 perc pulzusemelő hatású mozgás szükséges ehhez.

Kíméletes szőrtelenítés – bármilyen módszert választunk, időzítsük fürdés utánra, hogy a szőrszálak felpuhuljanak. A borotválás viszonylag gyors és a legkevésbé fájdalmas módszer. A kiütések elkerülése érdekében soha ne borotváljunk száraz bőrfelületen! Elektromos borotva esetén ne használjuk a bőrünkhöz legközelebbi fokozatot, mivel az irritációt okozhat. Végül mossuk le a bőrfelületet langyos vízzel, s a kezelés után ne használjunk semmilyen irritáló kozmetikumot, válasszunk bőrbarát natúr termékeket. (Forrás: oxygenbeautyclinic.hu)

Dr. Pellion Szilvia
bőrgyógyász szakorvos

Facebook
WhatsApp
Email

Iratkozzon fel a ParaMedica hírlevelére!

Iratkozzon fel a ParaMedica hírlevelére!