50 felett is lehet fogyni!

//

Sokan érzik úgy, hogy a negyedik, ötödik X után már esélyük sincs a fogyásra, hiszen a korábban működő diéták ekkor már eredménytelennek tűnnek. Valóban igaz, hogy ebben a korban már csak a szigorú koplalással szabadulhatunk meg a feleslegtől?

50 felett is lehet fogyni!

Idővel kevesebb energiát igénylünk

Az anyagcserét befolyásoló legfontosabb tényezők: a kor, a nem, a táplálkozás, a fizikai aktivitás és az élvezeti cikkek. Ez utóbbi elsősorban a nikotint és a koffeint jelenti, amelyek valóban élénkítik bizonyos szinten az anyagcserét, mégsem alapozhatunk erre a csalóka – rengeteg hátránnyal járó – hatásukra, ha fogyni szeretnénk. A plusz kilók elleni harc kizárólag az egészséges életmódra épülhet, mivel csak így érhető el tartós, mellékhatásmentes, a szervezetre pozitívan ható fogyás.

Sajnos tény, hogy az idő múlásával az alapanyagcsere és az alapvető életfunkciók – például a szívműködés, a légzés és az idegi működés – biztosításához szükséges energiamennyiség folyamatosan csökken. Ez a belső folyamat külsőnkön is nyomon követhető: ha nem változtatunk étkezési- és testmozgási szokásainkon, szinte elkerülhetetlen lesz az „úszógumi” és egyéb zavaró zsírpárnák megjelenése.

Aki 50-60 évesen ugyanannyit eszik, mint 30 évesen, az minden bizonnyal hízni fog.

A megoldást azonban nem a tápanyag- és vitaminhiányt előidéző drasztikus fogyókúra jelenti, a legjobb fegyverünk idősebb korban is a rendszeres mozgás és a célirányos táplálkozás. Mit jelent ez a gyakorlatban?

Nem meghízni könnyebb, mint fogyni

A legtöbb kutatás a már túlsúlyos, vagy elhízott személyek problémájára fókuszál, vagyis az ő fogyási lehetőségeiket vizsgálja. A plusz kilókat azonban megelőzni mindig jóval egyszerűbb, mint a már kialakult súlyfelesleget ledolgozni.

A normál testsúly megtartásának feltételeit vizsgálva, a bostoni Harvard Medical School kutatói 13 éven át követtek 34 079, átlagosan 54 év körüli hölgyet. Az eredmények meglehetősen biztatóak voltak: kiderült, hogy a napi egy óra testmozgást végző, normál testsúly és BMI-értékekkel rendelkező hölgyek a kutatás végéig tartották eredeti testsúlyukat, ugyanakkor az ennél kevesebbet mozgó nőknél a vizsgálat végére súlyfelesleg jelentkezett.

Túlzások nélkül

Megfelelő táplálkozás és rendszeres testmozgás mellett tehát, az évek múlásával sem kell tartanunk a zsírpárnák megjelenésétől. Aki már felszedett egy kis felesleget, annak sem kell elkeserednie, hiszen személyre szabott edzésprogrammal, illetve heti 3-4 jó hangulatú csoportos órával hatékonyan és egészségesen megszabadulhat a kilóktól.

A túlsúly leadásával pedig nemcsak szebbek és fittebbek lehetünk, de számos súlyos elváltozás – szív- és érrendszeri betegség, diabétesz – kialakulását is megelőzhetjük.

Lóránth Kata
aerobik szakvezető
oxygenwellness.hu

Facebook
WhatsApp
Email

Iratkozzon fel a ParaMedica hírlevelére!

Iratkozzon fel a ParaMedica hírlevelére!