Téli bőrtréning = szépség + egészség

//

A téli hideg és a fűtött szobák száraz levegőjének váltakozása jelentős megpróbáltatást okoz bőrünknek. Az évszakok változásával együtt nemcsak a ruhatárunkon, hanem a napi bőr- és szépségápolási rutinon is változtatnunk kell.

Téli bőrtréning = szépség + egészség

A külső hőmérséklet csökkenésével, 8 °C körül már jelentősen romlik a faggyúmirigyek működése, így a bőr felszínén lévő lipid réteg elvékonyodik, vízvesztése fokozódik, a bőrfelszín szárazzá, repedezetté válhat.

Míg nyáron a fényvédelemé a főszerep, addig a hideg idő inkább a regenerálás időszaka. Ekkor javasolt az intenzívebb bőrkezelések elvégeztetése, illetve a bőr és a test felkészítése a hosszú téli időszakra.

Ekkor időszerű az évi két mélyhámlasztás közül az egyik elvégzése. Ezzel a kezeléssel felfrissíthetjük a bőrt, és enyhíthetjük a rajta létrejött pigment foltok, szeplők, májfoltok vizuális hatását. A kezelés azért is fontos, mert az előző meleg időszakban a fokozott verejtékezés és az UV-sugárzás hatásai ellen a bőr megvastagodással védekezik, ami leginkább az arcon észrevehető. A mélyhámlasztással a ráncok mélysége csökkenthető.

Tipp: A mélyhámlasztás szintén hatásos: rossz vérkeringésű, ráncos, vízhiányos, fakó, tág pórusú, sebhelyes, egyenetlen felszínű, comedó képződésre és faggyúmirigy-túltengésre hajlamos bőr esetében is. Az arcbőr mellett más testrészeken is alkalmazható: öregedő kezek, cellulitisz, stria esetében, vagy ernyedt hasfal, kar és comb feszesítésre.

A másik kulcsszó: a hidratálás, a bőr nedvességtartalmának megőrzése. Javasolt az olajfürdők, olajos rejuválók, pH-semleges készítmények és testápolók használata. Utóbbit a jobb felszívódás érdekében, fürdés után, még a nedves bőrbe masszírozzuk be. Súlyosabb, bőrszárazsággal járó betegségek esetén szükség lehet linolsav tartalmú, antioxidáns hatású étrend-kiegészítők szedésére is.

Tipp: A melengető, illatos olajok értékes hatóanyagokkal táplálják a bőrt, de belélegezve az egész testre, szellemre is hatnak. Ne feledkezzünk el a belső hidratálásról sem: igyunk meg napi 1,5-2 liter tiszta ásványvizet.

Peterman Krisztina
gyógykozmetikus
dermatica.hu

Facebook
WhatsApp
Email

Iratkozzon fel a ParaMedica hírlevelére!

Iratkozzon fel a ParaMedica hírlevelére!