Hogyan kerülheti el a nyári sportsérüléseket?

//

Nyáron még azok is többet mozognak, akik az év többi részét nagyrészt a tévé előtt a fotelben vagy az irodában ülve töltik. Sokan a szabadság néhány napja alatt akarják behozni egész éves lemaradásukat a sport terén. A hamarjában elkezdett edzés azonban igen gyakran sérüléshez vezet. Vajon miért?

A leggyakoribb sportsérülések a nem megfelelő tréning miatt következnek be – ezt mutatja az amerikai National Institutes of Health intézet felmérése. A nem rendszeresen edzők gyakran tévesen ítélik meg erőnlétüket és túlterhelik magukat. Úgy vélik, néhány hét alatt ledobhatják a felesleges kilókat, megizmosodhatnak és lefuthatják a maratont. Ennek következménye a sportsérülés, a rándulás, húzódás, ficam, törés, esetleg az izom-, térd- és Achilles-ín sérülése.

A test egyensúlyának megtalálása fontos alapköve a megelőzésnek. Sokan például nagy hangsúlyt fektetnek a hasizmaik erősítésére, de elhanyagolják például a derék körüli és a lábizmok edzését. Hatalmas súlyokkal végeznek fekve nyomást, de elmarad a hát felső részének az edzése. Fontos, hogy csak megfontoltan vágjunk bele az edzésbe, mivel az erőn felüli terhelés komolyabb sérüléshez is vezethet.

Tippek a megelőzéshez:

Dr. Dobos Márta
ortopéd szakorvos
oxygenmedical.hu

Facebook
WhatsApp
Email

Iratkozzon fel a ParaMedica hírlevelére!

Iratkozzon fel a ParaMedica hírlevelére!