Hurrá! Utazunk!

//

Hacsak nem otthon töltjük a nyarat, mindenképp meg kell tennünk kisebb-nagyobb távolságot nyaralásunk helyszínére. Ez egyeseknek élmény, másoknak viszont megpróbáltatás. Szeretnénk néhány hasznos tanáccsal szolgálni, hogy megfelelően felkészülve indulhassanak útra.

Hurrá! Utazunk!

Aki korábbi útjai során már megtapasztalta az utazási betegség nehézségeit, az émelygést, hányingert, hideg verejtékezést, hasi problémákat vagy emésztési zavarokat, érdemes testileg és lelkileg is jó előre felkészülnie, hogy minimálisra csökkentse a kellemetlenséget. E panaszok legfőbb oka egyensúlyrendszerünkben keresendő. Járművön utazva, szemünk alkalmazkodik a mozgáshoz, a belső fülben található egyensúlyszervek viszont nem, így az agy egymásnak ellentmondó jeleket kap, ez okozza a hányingert.

Indulás előtt – elővigyázatosságból – ne együnk túl sokat, kerüljük a nehéz ételeket, ne igyunk alkoholt és ne dohányozzunk!

Nem mindegy az sem, hogy hol ülünk!

Autóban üljünk előre, ha lehet, mi vezessünk, akkor általában nem jelentkezik utazási betegség. Ha erre nincs mód, a hátsó ülésről is végig nézzünk ki az ablakon, lehetőleg előre.

Vonaton válasszuk az elöl lévő kocsik valamelyikét, s ott menetiránnyal szemben foglaljunk helyet. Buszon is érdemes minél előbbre ülni, szemben a menetiránnyal.

Repülőn a szárny fölött, ablak melletti helyet válasszunk, vagy a szárny előtti ülőhelyek valamelyikét.

Hajón az utastér közepe a legjobb, ott kevésbé, míg a korlátoknál jóval erősebben érezhető a hullámzás. Szegezzük tekintetünket a horizontra, s lehetőleg n e mozgassuk a fejünket, hogy ezzel is csökkentsük a belső fül egyensúlyozó működésének ellentmondó vizuális ingereket.

Utazás közben mindig nézzünk kifelé, távolabbra, a haladás irányába, vagy csukjuk be a szemünket. Semmiképp ne olvassunk, ne nézzük a járműben található közeli tárgyakat! Ha lehet, dőljünk hátra és relaxáljunk. Ha lehet, kissé húzzuk le az ablakot, a friss levegő is sokat segít.

Ha gyógyszerre van szükségünk, a háziorvos ajánl antihisztaminos készítményt, melyet indulás előtt fél-egy órával vegyünk be.

A magnézium nyugtatólag hat, míg a B6-vitamin csillapítja a hányingert. Segít a rosszullét ellen a gyömbér, igyunk utazás előtt és alatt gyömbéres teát, esetleg rágcsáljunk friss gyömbért. Nem véletlen, hogy régen a tengerészek is gyömbérgyökeret rágtak tengeribetegség ellen.

A keleti gasztronómiának ma is kedvelt fűszere a gyömbér, melyet főként gyomorbántalmakat enyhítő, kórokozókat elpusztító hatása miatt értékelnek nagyra. (Mindez nem azt jelenti, hogy egész úton édes, szénsavas, gyömbéres ízesítésű üdítőitalokat igyunk literszámra!)

Bízzunk benne, hogy a gondos felkészülés után, nyaralásunk valóban örömteli élmény lesz majd!

Forrás: ParaMedica Egészségmagazin

Facebook
WhatsApp
Email

Iratkozzon fel a ParaMedica hírlevelére!

Iratkozzon fel a ParaMedica hírlevelére!