Erőnlét és vitalitás télen is!

//

Se a téli hideg idő, se egy fájós térd vagy derék nem ad felmentést az egészséget védő, állóképességet fenntartó rendszeres testmozgás alól. A túl sok pihenés a fűtött szobában, a fotelben a tévé előtt ücsörgés elgyengítheti az izmokat, rontja az általános erőnlétet, az egészséget. Íme néhány jó tanács!

Ne pihenjünk túl sokat! A téli időszakra különösen jellemző mozgásszegény életmód hátrányos az ízületek és általában az egészség szempontjából, ezért maradjunk aktívak!

Végezzünk kardio- és izomfejlesztő mozgást is! A kardiomozgás megerősíti az izmokat és fenntartja a flexibilitást, ahogyan a megfelelő izomerősítő és nyújtógyakorlatok is. Remek kardioedzést jelenthet például a séta vagy az úszás.

• Ne hagyjuk ki a bemelegítést és a levezetést! Edzés előtt a bemelegítés nemcsak azért fontos, hogy lazábban vegyük az akadályokat, hanem a sérülések esélyét is csökkenthetjük vele. Bemelegítésként némi gimnasztika után érdemes lendületesen gyalogolni, amit később lassú kocogás válthat fel. Így serkentjük a szívműködést, a vérkeringést, a légzést, emelkedik az izomhőmérséklet, a hajszálerek pedig kitágulnak. Sokaknak segíthetnek a bemelegítőkrémek is.

A levezetés során pedig rugózás nélkül, statikusan nyújtjuk és lazítjuk az izomzatot.

Ne terheljük túl az ízületeket! Bizonyos mozgásformák óriási terhet jelentenek a térdízületeknek, ilyen például a kemény talajon való futás, vagy az ugrálással járó sportok.

Foglalkozzunk a súlyunkkal! A túlsúly komoly terhelést, stresszt jelent az ízületeknek, különösen a térdeknek, ezért elhízás esetén érdemes megfontolni az életmódváltást.

Ne tűzzünk ki célul jelentős fogyást! Már egy kis változás is nagy könnyebbséget jelent a szervezetnek, az ízületeknek. Vigyázzunk, hogy az ünnepek alatt ne szedjünk fel plusz kilókat!

Válasszunk modern gyógymódokat! Fájdalom, sérülés esetén segíthetjük a gyógyulást például lökéshullám terápiával, regeneráló krémekkel. Porckopás esetén pedig nagy segítséget jelenthet a hialuronsav és az orvosi kollagén injekciós terápia is.

Dr. Páll Zoltán
sebész, traumatológus, sportorvos
fajdalomkozpont.hu

Facebook
WhatsApp
Email

Iratkozzon fel a ParaMedica hírlevelére!

Iratkozzon fel a ParaMedica hírlevelére!