Szépüljünk!

//

A vitaminokban szegényebb téli táplálkozás, a fűtés szárító hatása és a napfény hiánya megviseli egész szervezetünket, így a bőrünket is. A kiszáradt, sápadt, színtelen bőr tükrözi a szervezet belső állapotát, nem csoda, ha az öregedési folyamatok felgyorsulnak. Itt az idő az alapos regenerálásra!

Tél végén – pláne egy böjtöt vagy méregtelenítő kúrát követően – különösen gyakori a mitesszerek és pattanások megjelenése, ezért kérjünk a kozmetikustól egy alapos arctisztítást vagy ha tudjuk, végezzük el szakszerűen otthon, hogy bőrünket felfrissítve tehessük ki a friss tavaszi levegőnek és napfénynek.

Hidratálás és pakolás

A bőr alapos letisztítása, méregtelenítése után elengedhetetlen a megfelelő hidratálás. Otthon napi rendszerességgel használjunk a bőrtípusunknak megfelelő arclemosó tejet vagy gélt, tonikot és hidratáló krémet.

Az arcbőr táplálására, kényeztetésére készíthetünk heti egy alkalommal vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag arcpakolást.

Házilagosan használjuk fel ehhez a rendelkezésre álló zöldségekből, gyümölcsökből készített pépet, melyet mézzel, tojássárgájával és olajokkal is gazdagíthatunk. Készen is vásárolhatunk bőrtípusunknak megfelelő bőrtápláló maszkot.

Kényes területek

A múló idő nyomai legkorábban arcunkon és nyakunk vékony, érzékeny bőrén látszanak.

Arcvonásaink egyre határozottabbá válnak, homlokunkon „gondráncok” jelennek meg. Nyakunk elülső részénszámtalan apró ránc jelenik meg, mindezt idejében elkezdett ápolással késleltethetjük.

A szemkörnyékről és a kézfejről jóformán teljesen hiányoznak a zsírt és nedvességet adó faggyú- és izzadságmirigyek, így e területek ápolásáról nekünk kell gondoskodnunk!

Csökkenő rugalmasság

Szervezetünk folyamatosan termeli a bőr és a kötőszövetek fiatalságát, a porcok, inak és ízületek rugalmasságát, mozgékonyságát biztosító fehérjét, a kollagént. Ez a folyamat idővel lelassul, s a korral csökkenő kollagénmennyiség magával hozza az öregedés jól ismert jeleit, a szaporodó ráncokat és a nehezebben mozgó, fájdalmas ízületeket. A folyamat lassítható rendszeres kollagénpótlással, mely főként az állati eredetű élelmiszerekben található.

Vitaminok

Bőrünk fiatalossága érdekében is ügyeljünk a vitamindús táplálkozásra! A zöldségek és gyümölcsök C-vitamin tartalmaerősíti az évek múlásával gyengülő, lazuló kötőszövetet. Az E-vitamin lassítja az öregedési folyamatokat – fogyasszunk ezért minél több E-vitaminban gazdag ételt: tojást, levélzöldségeket, olajos magvakat, húsféléket, gabonacsírákat. A kovasav ugyancsak a kötőszövetek feszességét biztosítja. Ez a szilíciumvegyület nagy mennyiségben található meg a zabban, kölesben, árpában, a csalán- és zsurlóteában.

Dr. Boros-Gyevi Márta
esztétikai bőrgyógyász szakorvos

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: whatsapp
WhatsApp
Megosztás itt: email
Email

Iratkozzon fel a ParaMedica hírlevelére!

Iratkozzon fel a ParaMedica hírlevelére!