Az iskolaérettségig eljutni hosszú fejlődési folyamat eredménye, melyre érdemes már óvodáskorban játékosan készülni. Számos felmérés mutatja, hogy a legtöbbet azzal segítünk, ha gyermekünket hagyjuk szabadon játszani, illetve játékos eszközökkel észrevétlenül fejlesztjük őket.
A gyerekek figyelme a tanórán kezdetben kb. csak 20 percig köthető le. Ezért érdemes olyan fejlesztőjátékokat választanunk, melyekkel megerősíthetjük a koncentrációt, a logikai gondolkodást. Fontos, hogy a felkészítés a gyermek számára sikerélményt jelentsen, és közben önállósága és kézügyessége is fejlődjön.
Hatéves korra a gyermek általában
- irányítani tudja cselekedeteit,
- tudatában van saját aktuális érzelmi állapotának,
- kortárscsoportjában baráti kapcsolatai vannak,
- közösségi viselkedésére jellemző a kölcsönösség.
Az iskolaérettség időszakára a fontos szabályok betartása természetes számára.
Önkontrollja erősödik, képes gátolni a mozgását, az érzelmek kinyilvánítását, a válaszadást. Önálló akarattal vesz részt a közösségi életben.
Lassan tudatára ébred képességeinek, ami növeli önbizalmát, melyet a szülőknek feltétlenül támogatniuk kell! Mondjuk ki, hogy bízunk az okosságában, ügyességében! Kifejezhetjük ugyan szomorúságunkat egy rosszul sikerült dolgozat kapcsán, de bűntudatot semmiképp ne keltsünk benne! Inkább segítsünk jobban felkészülni a következőre! A 6 éves gyerekek általában még nem tudnak önállóan tanulni, szükségük van a felnőttre, hogy hosszabban oda tudjanak figyelni.
Iskola után feltétlenül biztosítsunk otthon szabad játékidőt, hogy a napközbeni benyomások eközben feldolgozásra kerülhessenek. Azzal is segítünk, ha meghallgatjuk, ha otthon mesélhet az iskolában történtekről, átéltekről.
Forrás: koragyermekkor.hu